Föreningshus-seminarium 12.4.2023

02.03.2023 kl. 09:36
Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU rf arrangerar ett seminarium om föreningshus, onsdag 12.4 kl. 17.30 som hybridevenemang

Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU rf arrangerar ett föreningshusseminarium onsdag 12.4 kl. 17.30.
Seminariet ordnas i SFV-huset, Georgsgatan 18, Helsingfors, mötesrum 301 i tredje våningen. Dit kan deltagare komma fysiskt på plats, men man kan även delta på distans via datauppkoppling. Distanslänken skickas per e-post efter att anmälningstiden utgått.
Ingen avgift uppbärs för deltagande.

PROGRAM
- Projktledare Pasi Holmberg presenterar  FSU:s förenings-husprojekt, Förening360

- Byggnadsforskare Lasse Majuri från Finlands Hembygdsförbund, kommer i korthet att berätta om energisparande åtgärder för föreningshusen samt att han informerar om de statliga renoveringsbidragen och svarar på frågor om dem.

- Svenska kulturfondens fastighetschef Joel Johansson och  ombudsman Matts Blomqvist informerar om och svarar på frågor gällande Kulturfondens renoveringsbidrag.

Notera det som framgår i Kulturfondens information gällande ansökan om renoveringsbidrag, att de föreningar som beviljas renoveringsbidrag av Finlands Hembygdsförbund också kan söka bidrag från Kulturfonden. Närmare information under seminariet.

Anmälan senast 31.3. Länk till anmälningsformuläret, klicka HÄR